Julpynt, nya dojjor och träning


I går när jag kom till stallet efter att ha varit hemma över helgen hade de julpyntat så fint överallt.
Och alla hästarna hade fått varsin knäckbrödsring med sitt namn på! Mysigt!

Idag fick Marillo äntligen nya skor, skönt med nyfina fötter till träningen på tordag. Idag hade vi extrainsatt hoppträning, men eftersom Marillo hade tappat sko hade jag lektionsghäst. Det gick sådär. Visst hoppade hon, men jag kände inte något samspel, vilket givetvis var mitt fel.

Kvällen har jag ägnat i ridhuset. Först på min egen och sen träning för ett par tjejer i stallet. Egentligen skulle ställägaren varit med också, men han fick annat att göra så det blev bara de två. Det gick bra, de var nöjda med mig och boka in en träning nästa vecka också. Skoj!

Nu är det dags att sova. Förvisso har jag inte föreläsning förrän kl 13 imon, men jag tänkte komma upp i någorlunda tid och planera mina teorilektioner inför lördag.

Nattinatt!
2
Mikaela - ungmamma till nova

Söt blogg du har! :)



Kika gärna in min blogg när du ändå är i farten :D

Mikaela - ungmamma till nova

glömde adressen tror jag :D