Vinterland


Bild från fredagens skrittur
Usch, vad dålig jag är på att uppdatera, ber om ursäkt igen.

Veckan som gått ägnade vi åt att slå på tappsko, jogga och hoppträna för Magnus. Det kändes inte alls bra, egentligen stämde ingenting på hoppningen. Vet inte riktigt vad jag höll på med. Jag ogillar att skylla på saker och hitta bortförklaringar, men det var svinkallt, jag kände inte mina tår och hästen tyckte det var jätteroligt. Så jag skyller på det!

Förra veckan var det sista dressyrpasset för Sten innan jul. Det gick riktigt bra och jag gottar mig fortfarande i det Sten sa efter träningen: "Jag är imponerad av hur snabbt du har ändrat ditt sätt och system att rida. Fortsätt så och det kommer bli riktigt bra". Det peppade mig verkligen. Och när Sten säger så, då menar han det. Han säger inget för att vara snäll.

Nu är det inte långt kvar till jul. Marillo pratade om han gärna skulle vilja ha en Akton Action Pad i julklapp. Vi får se vad mattes plånbok säger. Kanske gammelmatte och -husse vil hjälpa till lite.