Förtidig julklapp


Jos Lansink och Cavalor Cumano

Gissa vad som kom i paket till mig idag?
Japp, ett par John Whitaker-stövlar. Ja, jag är nöjd!

Träning för Sten idag. Galoppfattning på volt ur förvänd sluta var dagens övning. Lurigt i början, men gick riktigt fint till slut. Han tyckte även att jag har en trevlig häst och att han kommer bli som förbytt om vi jobbar ett par månader. Han måste hänga ihop mer och bli starkare. Och jag måste sitta ännu mer still! Det är mitt största problem för tillfället, jag driver honom med sitsen istället för att bara sitta och följa med. Men jag jobbar på det. Stenhårt.
Nu ska jag även jobba med halvsteg och lära honom att vänta på hjälperna. Han har en tendens att "rinna iväg". Å andra sidan är inte det så konsigt om jag omedvetet driver honom framåt med sitsen.

Och så säger de att det inte är svårt att rida. Det är en jädra konst skulle jag vilja säga!

Fick höra av stallägaren igår att han tycker Marillo liknar Jos Lansinks Cavalor Cumano. Vet inte om jag håller med, men vi tar det som en komplimang!

5
Louise

Du måste fota ju! :)

Louise

Stövlarna! ;)

Louise

Jag planerade att köpa ett par Brogini stövlar (John Whitaker alltså), men det blev ett par Cavallo istället. :)

Louise

De är supersköna! Har inte invigt dem än pga leran, men snart så!



Ett par Olymp. :)

Louise

Nu är du lite seg på att uppdatera tycker jag. ;)