Klinikbesök



Vit häst på vågen / I väntan på doktorn

Klinikbesöket slutade i böjprov, longering och ett antal röntgenplåtar.
Benen såg dock bra ut så inga lösa benbitar eller något liknande, tack och lov. Men nu ska han få Metacam i 10 dagar, framknäet ska smörjas med en specialsalva, bakbenet ska lindas, han ska ledas i tre veckor och sen tillbaka till kliniken. Lagom roligt, men förhoppningsvis är han frisk sen. Passade även på att väga honom. Vi häst väger 684,5 stadiga kilon. Tungt.
18
Sara - Gotlandsryttaren

sv; Ja verkligen :)



Gud vad hästar är tunga egentligen, och så kommer vi där och väger typ en tiondel :P

Anders

Ja tröstlöst när det alltid är någonting som strular och att det inte kan flyta på .

mm gör gott att komma upp i sadeln

N

Jättefin blogg, allt bra me dig idag? :)

Louise

sv:



Tack ! Finns som sagt ingen anledning att stessa, har man väntat så länge så.



Måste fråga, skimmeln din; Vem är den efter? Himla läcker !

ebba

hoppas lilla stora hästen blir bra snart :)

Sara - Gotlandsryttaren

sv; Ja ellerhur :P undrar hur mycket mina tre hästar väger, dom väger nog ganska mycket mindre, dom är rätt små mina hästar haha ^^



Ja dom va jättesnygga!

N

SV: Okej, aj tkr att det va supernsyggt :)

Är det din häst på bilderna? :)

fridan

vilken fin blogg du har! och jag skulle också vilja jobba med hästar...! :D kul :)



oooj då måste nog min häst också väga nått sånt.. :D eller hur hög är din häst?

fridan

haha kan förstå det! själv var jag helt svettig efter att ha pulsat i snön med 9 hästar, 9 höpåsar och till sist 9 vattenspannar, puh!



okej, min är 168 och rätt bastant så han ligger väl på 700 kg då... galet!

ebba

sv: vad bra :) Så ahn kmmer bli bra igen alltså? :)

N

SV: Okej, va kul :) Tävlar du nåt? :)

fridan

jag har alltid trott att han väger runt 600... :)



hur länge har du haft hästen?

fridan

vad roligt :) hur gammal var han när du köpte honom då?

ebba

sv: jaa, jag oxå, är jättesuge på att köpa ett par eftersom alla säger att dom är så bra :)

A N N i C A * W E N N B E R G

oj han ser inte ut att väga SÅ mkt :P Skönt iaf att det inte var "värre" än det var (:

fridan

åh okej :) varför blev det inget köp tidigare? jag har ju haft min på foder i snart 3 år och tycker det är jäääätteeelänge och NU ska jag köpa honom och tycker det är "sent" :)

fridan

det är ju smidigt :) jag vet ju att kalles ägare inte heller vill ha hem honom så :)



jo jag vet va jag köper :) en underbar kalle hihi :D

Caroline

böjprov, longering och ett antal röntgenplåtar.

Får jag fråga vad du betalade för kalaset?

Jag lovar att jag tar bort kommentaren när du svarat.

Ska nämligen ringa till en veterinär för att kolla upp min häst.

Han har blivit ännu mera snubblig och travar inte rent. (nu är ju travare snubbliga av sej)