Farbrorn och solen

Lördagarna går verkligen så fort i min värld. Jobbet svischade förbi igår igen och elever och hästar var som vanligt duktiga. Åkte hem på kvällen och till Marillo för att titta till honom och fodra kväll. Gick ner till ridhuset med honom för att kolla hältstatusen och det ser mycket bättre ut! Så jag hoppas att det bara var verkning och nya skor som behövdes. Eftersom han har lite urkalkning i strålbenen fram kan det börja trycka på dem om tån blir för lång, vilket gör ont, fick jag lära mig. Så nu ska han inte gå en dag över 7 veckor till nästa gång.
Idag ska jag sälja av lite möbler. Operation fixa vardagsrummet är i full gång, och kanske att jag börjar måla lite. Ska även tillbaka till stallet i eftermiddag och träffa en ny tjej vars häst jag kanske ska börja rida. Men nu ska jag dricka mer kaffe och läsa bloggs!
Vad gör ni denna söndag?
6
Jenny Persson

Ojojoj...vad du blivit inspirerad! KUL! Hoppas det blir fint! Ska fan också ta och sälja av lite möbler snart. Så man kan få ihop lite pengar att köpa nya för ;) Kram

Helena

Har varit ute med hästarna och nu blir det att se trav på tv :)

Sara - En talanglös dressyrryttares bekännelser

Ja, det är de verkligen! Finns inget bättre än riktigt bra ridpass (och inte mycket som kan göra mig så låg som ett riktigt uselt heller för den delen)! :-)



Vad glad jag blir som hittat hit, vilken trevlig blogg! Som yngre närde jag alltid en dröm om en Mowglihäst så lite extra kul att se din fina!

Ulle

Härligt om det "bara" var nya skor som behövdes =)

sara

sv: Ja alla är vi olika! För mig är det bra att vara lite små arg för då blir jag lite mer konsekvent och kräver mer, medans jag är för snäll när jag är glad. Och om jag är på riktigt dåligt humör så skiter jag i att rida, för då blir det inte bra!

Sara - En talanglös dressyrryttares bekännelser

Ja, nu får det gärna bli vår på riktigt, sådana här försmaker av världens härligaste årstid ökar bara längtan!



Jag spolade tillbaks (till sambons stoooora glädje *ehum*) - och jag håller med. Både vad avser att den krävde att man tittade lite mer aktivt och vad avser att den var grym. Sjukt coolt foto också!



Haha, det var nog mest baserat på att jag fick prova på att rida en Mowgliavkomma för en herrans massa år sedan som var superljuvlig och för mig som nästan nybörjare var en dröm av ridbarhet och ridglädje. Dessutom fortfarande väldigt grå - vilket är min favoritfärg på häst. Hoppade mjukt, trevligt och gick dessutom "på tygeln" - sådant räcker för en inte så bortskämd tonåring för att bli tokkär och börja drömma om första storhästen som definitivt skulle vara grå och gärna en Mowgliavkomma. :-D



Jag hamnade ganska långt därifrån måste jag erkänna... :-D Men, så kan det gå!