Vikarierande ryttare

Igår behövde Anna ridhjälp så jag och Lady tog oss ett dressyrpass på banan. Det var så underbart att komma upp i sadeln igen (och hennes Amerigosadel är verkligen som gjuten för mig!). Känns som det var evigheter sen. Började med att värma upp på stora bågar och skänkelvikningar på långa diagonaler. Kollade av att framåtdrivande och förhållande hjälper fungerade med övergångar och tempoväxlingar. Sen jobbade vi med rakriktningen eftersom hon gärna ville flytta in bakdelen i högervarv och inte släppa igenom vänstersidan. Jobbade förvänd sluta och hon släppte riktigt fint till slut. Var kul och jag var rejält svettig efteråt, underbart!
Idag ska jag hjälpa Madde med Maggie, det blir ett dressyrpass för henne också. Jag har tur att stallkompisarna inte hinner med sina hästar så jag får rida lite. Och så är jag givetvis tacksam för att att jag är betrodd med uppdraget.
Nu ska jag laga lunch!
Nöjd Lady
1
Maria Johansson

sv: Bucas ju oxå bra ja, men jag är ju fattig du vet och då är väl Amigo lite billigare? Eller har jag fel? /Maria