Nya körkortsregler


Bildkälla
Den 19 januari 2013 införs nya körkortsregler där man kan skaffa en utökad B-behörighet för att få dra slap så tunga så att hela ekipaget med bil och transport får väga upp till 4 250 kg. Hinner jag inte skaffa BE-behörighet innan dess kommer det bli en sådan. Mycket bra. Hela artikeln hittar ni HÄR!
5
Jossan

Måste ändå ta BE jag, för "mitt" ekipage väger 4400 :3 fast när man ändå är igång kan man ju alltid typa upp transporten så man kan lasta två stora fyrfotingar :D

Anonym

Gött att ha BE redan!

Lina - Vinn röda Catagoridbyxor från Emmishopen!

Jag är visst helt trög idag, men vad betyder de?

Jeanette

Tack för tipset!

Amanda

Jag har inte riktigt förstått det där, kommer det automatiskt bli så att man får dra mer på b-kort eller måste man göra ett prov el liknande? Jag har hört lite olika.. :)