Dagens pass - ridhuset

 
Vi höll oss i ridhuset idag trots det fina vädret. Anledningen var att jag skulle prova en sadel jag har lånat hem. Och för ovanlighetens skull visade Lillen prov på att han faktiskt är unghäst idag. Det händer ju inte så ofta. Jag började med att longera för att se hur sadeln låg i rörelse och då bjöd han både på bockningar och skutt och bus. Satt sedan upp moch red ca tjugo minuter. Mjuk och superfin idag, men sadeln passar oss inte optimalt tyvärr, så den får åka tillbaka. Det är en med singelkåpa och man känner verkligen att man kommer närmare hästen, så en med sådan kommer det bli i allafall. 
 
Nu ska jag börja göra mig redo för att ta mig ner mot Göteborg. Tänkte åka tåg idag. Det har ju inte hänt på evigheter! 
1
Klara

Fin blogg!! Kolla gärna in min <3

Svar: Tack och detsamma! :)
Åsa Foglé