Ikväll: Årets hästfest!

Tinne och Don Auriello i torsdags. 
Det är lördag, solen lyser, jag dricker kaffe, spelar quizkampen och kollar på Nyhetsmorgon. I kväll blir det Göteborg, hästar, VIP, kalas osv. Däremot har jag mot min vilja köpstopp och jag ska inte köpa en enda pryl. Det är i alla fall planen. I torsdags var jag nere en snabbis och blev inspirerad av GP-dressyren. Bäst gick det, som bekant (?), för Tinne Vilhelmsson Silfvén som tog en tredjeplats. Scandic spökade ut sig och Adelinde Cornelissens Parzival ägnade sig åt egna konster i ena piaffen, vilket såklart drog ner poängen. Och det var inte bara de ekipagen som det inte gick helt enligt plan för, banan såg tydligen annorlunda ut än på genrepet. Nu håller jag i alla fall tummarna för våra tre svenska ekipage i WC-finalen som går i eftermiddag!