29 december

Halv tolv kravlade jag ur sängen idag. Det har inte hänt på flera år, på riktigt. Skönt att få sova ut utan en ilsken väckarklocka som ringer. Nu har jag dessutom legat i soffan sen dess och inte gjort någonting. Lyxigt. 
 
Julen var väldigt god med goa släktenm massa mat och alldeles för fina klappar. Jag trodde inte att jag varit så snäll, men det har jag tydligen! Juldagen innebar dygnsjobb för mig och Annandagen blev julafton igen, med syster och svåger och kalkonmiddag. Gott. 
 
 
Och igår fyllde far min år, hade önskat sig en ridtur, vilket han fick också. Dock kände jag att Lillen kanske inte var helt rätt häst för jobbet, om man säger, så vi fick låna Emilies grymma Junior, som kan typ allt. Och visst satt de gamla kavalleristtakterna kvar i gubben. Måste säga att hållningen och sitsen känns väldigt naturlig! Jag fick också prova rida lite efter pappa och några steg i passage, spansk skritt och en liten stegring fick vi till. Dock var det inte stegra jag skulle göra utan rygga, shit happens, men så häftigt att få rida på en så välutbildad, känslig och lydig häst! Stort tack Emilie av vi fick låna din stjärna!
 
 
Nu ska jag käka frukost (!) och sedan ut i stallet för att rida och fixa. Vi hörs igen hörni, ha en god söndag!