God jul!

Julafton. Jag sitter i soffan med ett öga på Polarexpressen och ett på datorn. H jobbar en stund idag, så det är bara jag och katterna. Vaknade med ont i halsen och sitter och dricker varmt kaffe och kurar i soffan. Jag jobbade i helgen och åkte direkt till stan när jag gick av mitt pass igår förmiddag för at handla julklappar. Varje år lovar jag mig själv att ha köpt klart alla julklappar redan i början av december. Varje år blir det likadant, det vill säga att jag härjar runt dagen innan julafton med andan i halsen. Men i år hade jag caddie i form av Helly som mötte upp, hjälpte mig bära och höll mig i handen i all stress. Och presenterna var planerade, så det gick ganska effektivt ändå. Så nu är granen även på plats och än så länge är det ingen som klättrar i den, peppar peppar! Dagens missions innan släkten kommer är att städa, göra stallet (hästarna får vila sig) och slå in julklapparna.
 
God jul kära ni! Käka massa mat, krama era nära och kära, ge hästen en extra klapp och en morot och ta hand om er!