God morgon!

 Klockan är sju, hästarna har fått frukost, hälften av stallsysslorna är klara och jag ska dricka kaffe och käka ägg innan ridbyxorna åker på. Denna tidiga timme har två anledningar; Att jag ska hinna rida innan det blir för varmt ute och för att vi sedan ska åka till Tjörn idag. Havet, yay! Gårdagen var lugn, jag och Lillen tog en promenad med Jenny och Tiger på kvällen och sedan ägnade jag mig åt att kolla på två dokumentärer; Super Size Me  och Al Gore's En obekväm sanning, om den globala uppvärmningen. Skrämmande, väldigt skrämmande. Bägge två rekommenderas om ni inte har sett dem. Jag kommer aldrig mer äta på McD och jag kommer att försöka bli ännu mer miljömedveten. Vi håller ju för f*n på att ta död på vår egen planet. På riktigt. Och jag hävdar fortfarande att ingen kan göra allt, men alla kan göra något.