Gårdagens pass- träning!

Igår trotsade jag ösregnet, packade in Lillen och utrustning i transporten och drog iväg till Anette för träning. Och det verkar som att han verkligen tycker det är kul att komma dit, var väldigt otålig att få komma igång när jag gjorde i ordning honom och väl inne i ridhuset kändes han väldigt framme och fin redan från början, jag kunde korta och länga och han var väldigt lydig på hjälperna. Vi jobbade med att få honom att sätta in bakbenen ännu mer igår, utan att han länger sig i formen och lägger sig i det där spjärnet i nacken. Och för att han ska göra det använder jag "pekpinnen" lite på bakdelen och han svarar verkligen exakt som han ska, genom att skjuta in hela rumpan och ta i lite till. Jobbade med detta både på volt i olika storlektar och på rakt spår i både trav och galopp. Skit att ingen var med och filmade den här gången heler. Bör man anställa privat fotograf? ;)
 
Nu går Lillen och gottar sig och betar högt gräs och jag ska betala räkningar och se om jag kan anmäla till Lilla Edet. Sen ska jag gå ner i stallet. Jag har inget mission på hela dagen, så jag kan lulla runt där hur länge som helst. Det är gott det.