Dagens pass - Tävling igen

Idag har vi startat vår allra första regionala tävling, vädret har varit helt fab och revanschen från igår blev ett faktum. Jag var mer fokuserad och hade en plan vad vi skulle förbättra från igår. Och det gjorde vi. Skritten satt som en smäck och belönades idag med en åtta! I travprogrammet blev det lite matt och han blev lite för låg i formen vissa stunder, även om det ändå var bättre än igår. Dock var galopprogrammet det som gick bäst (förutom skritten) och belönades med sjuor helt igenom, bortsett från en volt där vi fick en sexa eftersom han inte var helt eftergiven i innersidan. Men sjuor på bägge mellangalopperna med kommentar "bra påskjut"! De som vi kämpat (och kämpar) så med, men jag hade verkligen en bra känsla där, han ökade fint utan att bli stark och spjärna och jag kunde mjukt samla ihop det. Så jäkla synd att ingen var med och kunde filma. Jag åkte ensam idag, men fick hjälp av ett par klubbkamrater (tack snälla Victoria och Annie!) som höll Lillen när jag tog på mig och tog av skydden innan start. I övrigt klarade vi oss fint. Kändes väldigt bra att få rida samma program på samma bana två dagar i rad, mycket utbildande för Lillen. 
 
Det var väldigt trevligt ordnat i Borås, måste jag säga. Trevliga, hjälpsamma funktionärer, ett partytält med fika (fika är typ det viktigaste!), stor parkering, bra framridningsmöjligheter och underlag. Tumme upp på det. Även tumme upp för att hade speaker som presenterade ekipagen på banorna och däremellan relativt hög musik. Och då snackar vi inte Abba på panflöjt (som så ofta), utan igår var det bland Marilyn Manson, Red Hot Chili Peppers och Nirvana och idag poppades det Håkan Hellström, Lady Gaga och Britney Spears. Det tycker jag är kul, tjo och tjim liksom och inte så uptight och tillknäppt. Mer sådant åt dressyren!