Fredag, sol och och lite kritik

God förmiddag fredag. Ett strålande väder och jag har en ledig förmiddag. Igår var det dubbla pass, jag åkte hemifrån 6.40 och kom tillbaka 23.20. Lång dag, men det är tur att man har jobb som man älskar! Och tack till J som tog hand om Lillen. Hade förresten ute veterinär som lyssnade på honom i onsdags. Lät bra i lungorna, men lite rosslig i luftrören, så nu får han en kur slemlösande och ska joggas så han kan hosta upp det. Så hoppas vi att det blir bra sen. Jag ska sitta upp en liten stund idag tänkte jag, skritta och trava några varv. Sen har jag lite missions innan det blir jobb ikväll. 
 
En stor diss går förresten till Horze för deras oerhört ofördelaktiga och krångliga returvillkor för beställda varor. Vi snackar att de verkligen helgarderar sig så jag får konspirationsteorier i huvudet. Du måste betala fakturan, även för det du ska returnera och sen ska man ha massa internationella bankkoder för att få pengarna tillbaka insatta på kontot (i och för sig inte så svårt att hitta om man har internetbank, men tillräckligt krångligt för att verka avskräckande så att folk "inte orkar" returnera), varan ska vara i EXAKT samma förpackning som "ej få ha skadats" under frakt, man betalar returen själv och för att vara säker på att få tillbaka pengarna ska man ha en spårningskod på vilket säkert kostar massor. Annars kanske paketet "kommer bort" på vägen och man blir ej ersatt. Det känns som att de gör det så krångligt bara för att man inte ska orka skicka tillbaka grejerna. Vad vet jag? Och bara för det så vill jag skicka tillbaka det, men samtidigt tänker jag att jag lika gärna kan försöka sälja varan själv, men då har ju de "vunnit" och uppnått exakt det de vill med dessa villkor. Nej, det var sista gången jag köpte något där. *muttrar*