Onsdagslistan

Bild snodd av Helly, som var här i helgen

Favoritcafé: Får man räkna Statoils latttemaskin som café?

Bästa saken som händer i vinter: Vi har förhoppningsvis kommit helt i ordning i huset. 

Mig själv med tre ord: Lite neurotisk, pedant och grym på TP. 

Jag tränar: Dressyr, hoppning och i mitt "hemmagym" (hehe). 

Höger- eller vänsterhänt: Vänsterhänt. Jag, DaVinci och Einstien. Jag kan skriva spegelvänt också. 

Humör just nu: Trött, men rätt bra ändå. Jag ska snart ut i stallet och rida bägge hästarna innan hemmafix och jobb i eftermiddag. 

Är det nåt du absolut inte äter: Lamm och sushi. Ryser av bara tanken. 

Kläder just nu: Pyjamasbyxor i flanell, linne och hoodie. 

Fisk eller badkruka: Badkruka på äldre dagar. Om jag ska bada ska det vara varmt! 

Spelar du nåt instrument: Ja, piano och lite gitarr. Musik är kul! 

Morgon- eller nattmänniska: Det har vänt så nu för tiden är jag nog mer morgonmänniska. Helt galet. 

Sparare eller slösare: Inte sparare, men inte slösare heller. Investor. 

Bio eller promenad: Egna soffan och bra tv-serie. Får man välja det? 

Största svaghet: Drabbas ibland av Jantelagen. 

Jag bra på: Hästar. Och att skriva. 

Bästa bok: Önskar jag hade mer tid/ro att läsa skönlitteratur. Men "Låt den rätte komma in" och "Hypnotisören"var ju sjukt spännande. 

Chips, morötter eller godis? Chips! 

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Är piercad, no tattoo for me. 

Stökigt eller välstädat? Välstädat, även här på äldre dagar. Okej, lite stökigt kan det vara, men inte snuskigt. Såklart.

Gillar du att sjunga? Japp. I bilen är jag grym! 

Anser du att du är stark? Hahah, nej. Klen är vad jag är. 

Kaffe, te eller inget? Gissa, vinnaren vinner en kram! 


 

1
Ywonne

Du, DaVinci, Einstein och JAG😜Kan du läsa upp-och-ner också? Kan jag!:-) KoP