Linjer och övergångar

Idag har jag tagit lite sovmorgon. Sovmorgon är lite på bekostnad av att jag kommer få göra det mesta fortare än vad jag hade tänkt. Bägge hästarna ska ridas, det ska trimmas i ridhuset. Lillen ska känna lite på några linjer ur programmet till nästa programträning och damen ska göra övergångar. Balanserad och lugnt. Många övergångar. Det där basala, men ack så svåra att få till riktigt, riktigt bra. Det är lätt att man fuskar, eller är för förlåtande och nöjer sig med byte av gångart. För det är stor skillnad på att rida en övergång och bara byta gångart. "Galoppen blir aldrig bättre än galoppfattningen", till exemel. Det är sånt jag kommer ha i huvudet idag. Och så längtar jag efter våren. 
 
 
2
Camilla

Längtar också efter våååår....

Matilda

Jag längtar också!!!
Taxklack är den vedervärdigt fula mellanvarianten av ett par typ ballerinaskor och riktiga klackar. Kärringstyleeeee http://heysugarmagazine.se/sites/default/files/resize/styles/blogg-full_with/public/pumps-natacha%20donna%20girl%201_0-350x171.jpg

Svar: Ahaaaa, då är jag med! Nja, kanske inte det snyggaste :p
Åsa Foglé