Biolight

 
Nu ska jag attackera Lillens skada och medföljande mugg med Biolight. Förra vändan han hade det lyste jag på honom och det försvann ju häpnasväckande snabbt och bra, så jag tror på det. Jag erkänner att jag var skeptisk innan, men det var grymt, i alla fall då på sårskador. Så nu ska han få en tvåveckorskur med infrarött ljus som snabbar på läkningen, förhoppningsvis även på gaffelbandet.
 
"För att läka en sårskada eller inflammation krävs energi och syre. Biolight är en patenterad teknologi som förser kroppens celler med energi, ökar cirkulationen och underlättar borttransporten av slaggprodukter. Förenklat så bestrålas den skadade vävnaden med ljus av en viss anpassad våglängd och pulsfrekvens. Cellerna i den skadade vävnaden får ny energi som ökar aktiviteten och påskyndar effektivt läkningen." Text och bild lånad av Biolight.se 
 
 
 
 
Det kommer bli bra. Det måste det. Under tiden fortsätter jag att sätta igång stoet och jobba på ridskolan. Idag tog vi hem hästarna från betet och i morgon börjar vi sätta igång dem för lite ridläger och inför terminsstart. Nu ska jag vidare till stallet och lysa lite magiskt ljus på Lillen. Vi hörs hörni!