Sommarlistan

Hur ser dina planer ut för sommaren?
Jag har faktiskt inte planerat så mycket. Kommer jobba hela juli och gå på semester i augusti. Har ju tänkt att göra några starter och har en liten idé om att åka någonstans på boot camp med Lillen. I övrigt inget. Ta dagen som den kommer, grilla, sola, kanske bada och umgås med familj och vänner.   
 
Vad ska du göra på midsommar?
Vi firade midsommar med goda vänner, nya bekantskaper, sång, dans och massa mat. En härlig och mycket trevligt dag i ett gott gäng. 
 
Vilken är din bästa sommarfrukost?
Kaffe och mackor på ljust, luftigt, onyttigt bröd med gott pålägg!
 
Bästa sommarlåten?
Här är det ju Håkan Hellström tveklöst. Dock svårare vilken låt, men kanske Det kommer aldrig vara över för mig eller En midsommarnattsdröm. 
 
Ska du åka på någon festival i sommar?
Naah, det är inte riktigt min kopp te. 
 
Vad vill du helst grilla? 
Kött. Och majs. Och paprika. Och sparris. 
 
Vad dricker du i sommar? 
Förmodligen för mycket läsk, en och annan öl och kanske lite rosévin. 
 
Vad ska du läsa i sommar?
Jag tänkte ta mig igenom Kristian Gidlunds I kroppen min - resan mot livets slut och alltings början och som kontrast Zlatans självbiografi. Men först ska jag bli klar med (och recensera) Peter Marknes Hästens grundarbete.
 
Vad är ditt favoritplagg för sommaren? 
Jag har aldrig känt mig bekväm i klänningar och kjolar, så jag säger fladderbyxor och luftiga toppar och blusar. 
 
Bästa parken?
Jaa.. Det här med parkhäng är ju inte riktigt heller min grej. Jag säger valfri privat trädgård som tillhör någon av mina vänner. Så slipper jag annat löst folk och har dessutom närhet till allt som behövs. Win win!
 
Bästa badplats? 
Insert valfri privat badplats även här. Om det är överdrivet apvarmt. Haha. 
 
 
Listan har jag hittat hos Helly.