Dags att leta fram broddarna

 
Vaknade upp till ett vinterland idag och vad det är det första jag tänker? "Åh, ljust och fint!" Eller "Äntligen snö och lite julkänsla!" Nej inte jag inte, det första jag tänker är "Undrar var broddarna är?" Ibland funderar jag på om jag är helt miljöskadad, haha. 
 
Min jul var mycket fin iallafall, det har kalasats i dagarna tre även om det har varvats med lite jobb och självklart stall. Julafton var jättemysig med god mat, fina paket och gott häng i form av föräldrar och svärmor och svärhund. Men jag inser nu, när jag ser de få bilder som blev från kvällen att jag är ju sjukt kass på det här med pynt och ljus och servetter och sånt. Får nog träna lite på det. Juldagskvällen blev det julafton igen med syrran och svåger hemma hos föräldrarna. Det åts lutfisk, öppnades paket igen och spelades spel. Och igår var det annandagskalas hos svärmor med H's släkt, mycket mysigt. Så jag har som sagt haft en mycket god jul. Nu ska de sista dagarna på det här året spenderas med hästar, jobb och vänner. Sen ser jag fram emot nya planer, utmaningar och  mål inför 2016!