Rid så mycket som möjligt!

Igår hoppade jag upp som pilot på stallägarens ena häst. Det gör jag gärna och gladeligen, det finns bara fördelar med att rida många olika hästar, om man vill utveckla sin ridning. Hästen i fråga är rätt olik både Lillen och Carmen, som båda två är rätt stora och lufsiga. Denna damen är liten och pimpinett, hög i blod och otroligt känslig, i alla ändar. Men vi hade en trevlig dejt (jag har suttit på henne en gång tidigare) och lärde känna varandra lite till. Idag fortsätter vi. Lillen gick också på banan i går. Jag gjorde "misstaget" att testa stallägarens ena Equipesadel på honom. Skulle inte ha gjort det, den åkte direkt in på önskelistans första plats. Jag har ju precis bytt sadel och ska ha den ett tag till, men nästa sadel, när Lillen har lagt på sig lite till, kommer definitivt vara något i den stilen. Vi jobbade i alla fall lite mer samlande arbete utifrån några övningar de gjorde på fortbildningskursen, som jag ska återkomma till. Nu måste jag sticka till stallet, vi hörs senare!