Lite regn har väl ingen dött av?

Jag skulle vara ambitiös idag, rida och dessutom få lite hjälp av stallägardottern. När jag gjorde iordning Lillen började det regna så jag ryktade och grejade och donade och hoppades att det skulle sluta. Det gjorde det efter en stund, så vi gick ut. När jag började värma så började det droppa lite från ovan igen, men vi fortsatte och det kändes toppen, jag fick bra tips och vi jobbade på. Men så öppnade sig himlen. Det fullkomligen ösregnade. I en halvtimme. Alla tre var som dränkta katter. Jag var seriöst genomblött in på skinnet, det tjippade i stövlarna och ridbanan förvandlades till närmast en pool. Vi kämpade på en stund till (vi var ju liksom redan blöta) och Lillen var en stjärna, men när jag kände att regnet tog sig innanför underkläderna och mascaran började svida i ögonen så gav vi upp. Men summa sumarum är att det var trots väderomständigheter ett bra pass och ibland kan det ju vara bra träning att rida i ösregn, det kan ju liksom hända på tävling. Sen kanske man inte behöver överdriva, jag har aldrig tidigare känt hur det liksom rinner ner i stövlarna. Crazy weather. 
1
Sarah

Ja hatar de här vädret :/