Winter is coming

Den här veckan försvann också fort och dessutom har vi nu gått över till vintertid. Jag har gått av ett jobbdygn och sitter nu i soffan med ett öga på George Morris clinic på Flyinge och ett på datorn. Blir lite sugen på att hoppa till och med, haha. Det får nog ingå i veckans plan för Lillen. 
 
Igår var jag och Carmen på work shop i Equibodybalance med Vivi på Care of Ewards och fick lite tips hur vi kan jobba vidare med sjukgymnastiken/rehabiliteringen. Equibodybalance är ju ett ganksa nytt koncept och kanske kan tänkas lite flummigt när man är klassiskt skolad. Men jag försöker vara open minded för nytänkade som har antingen en vetenskaplig grund, som Equibandet, eller som kan förklaras och demonstreras och visa skillnader. Och Equibodybalance går ut på att hästen ska hitta sin egen balans i ett lågt tempo och sträcka ut och ner hals och huvud för att tänja ut överlinjen. Och det blir ett komplement till den övriga träningen. Det ena utesluter inte det andra, tänker jag! Carmen fick i alla fall beröm och visade sig från sin bästa sida igår. Idag tar vi en promenad (om vi inte blåser bort). Lillen, gotlandsrusset, ska få sig en klippning. Det blir bra det! 
 
2
Kim

Hörde jag hoppning? 🙌🙋

Ridfröken

Åh vad härligt att fler är öppna för nytänkande! Och som du skriver, det ena utesluter ju inte det andra. Många säger tvärnej till nya idéer för att de inte vill släppa det gamla, men man kan ju blanda...