Vetcheck: Check!

Igår var jag och Lillen hos Titti i Kungsbacka för en vetcheck inför säsongen. Jag kom ihåg att ställa honom på vågen den här gången, vilket han gjorde efter att ha ställt sig på min stortå först. Stortån tippade en vikt på ett och ett halv ton, ungefär. Det kändes i alla fall så, men vågen visade 590 kg. Titti böjde alla ben helt utan reaktion, kollade munnen och kände igenom muskulaturen. Inga stora avvikelser, han var möjligen någor mer spänd i vänster sida länden och nacken på samma sida, men inget som inte gymnastiserande övningar och lite mer streching skulle lösa ... Men vänta lite här nu! Var inte det exakt det Carmen också var när Vivi var och behandlade henne? Jo, precis. Jag tror inte det är en "slump", så uppenbarligen är det något jag gör när jag rider. Sen vad det är, är en annan sak, men det ska utredas! Jag vet att Yohanna, min naprapat, sa att jag var lite högersned sist jag var hos henne, så det kanske är dags för ett besök där igen. Jag ska förresten dit nästa söndag på kurs i 3D-funktion, fysträning för ryttare. Det ska bli jättespännande! 
 
I alla fall, det känns väldigt skönt att veta att Lillen mår bra och är redo att möta säsongen och höja ribban ett snäpp. Så 2016, här kommer vi!