Alternativ träning

 Hej lördag! Igår var jag i Borås igen och gjorde ett crossfitinspirerat fyspass med mina kollegor på ridskolan. Så jäkla roligt! Jag hade ju bestämt mig för att ta det lite lugnare än sist, men gjorde jag det? Nej. Tävlingsdjävulen i mig vaknade direkt och jag gick all in. Efter uppvärmning var det tre olika stationer. En där vi skulle kasta en 4 kg-boll upp mot väggen, fånga, gå ner i knäböj och på vägen upp kasta den igen, fånga, knäböj osv. Nästa var att göra situps, sedan utfall (jag testade även att hoppa från ben till ben, vad det nu heter, svårt!), vidare till armhävningar och sen till "skaka rep" och rygglyft. Varje moment gjorde vi 2 x 40 sekunder med 20 sekunders vila mellan. Och det kändes i kroppen, men var riktigt gött! Även om kroppen är trött så är sinnet påfyllt med energi och man känner sig stark. Endorfinkick deluxe. Känslan av stolthet över att klarat något man inte trodde man skulle klara. Har ni inte provat, gör det! Och idag känner jag mer i baksida lår än framsidan, men jag behöver inte rullstol i alla fall. Det tolkar jag som en förbättring!