Lördag 160521

Som vanligt flyger veckorna fram och jag hinner inte riktigt med. Jag har jobbat, ridit och jobbat i princip, men i onsdags tog jag en liten minisemster och åkte ner och hälsade på min extrasyster som jobbar hos Eamon Hickey på Hoppcentrum i Falkenberg. Så himla kul att få se hur de jobbar, bara hänga och prata om allt och inget med henne igen. Väldigt enerigivande och insprirerande. Lillen fick tack vare det ett markarbetespass i torsdags med lite cavaletti och småskutt över bockar. Ett alternativ och variation i träningen som både han och jag tyckte var kul, det ska bli oftare! Igår fick vi trimhjälp av stallkamrat Johanna och det blev riktigt bra. Så nu är vi laddade inför starterna i Ale-Jennylund i morgon, en LA:4 och en Msv:C1. Så idag ska jag rida båda, preppa för i morgon och ha en elev, hästlördag för hela slanten. Det gillar jag! 
 
Förresten, nu ligger Utmaning nr 2 ute på www.ridsportenhjalper.nu, kolla in det och häng med!