Monday - funday

Alltså, vilken höst vi har! Helt fantastisk. Hästarna kan gå helt nakna, äntligen befriade från flugtäcken, och sola sig utan att flugor och blinningar äter upp dem och det är ändå varmt! Helt ljuvligt. 
 
Idag löshoppade Lillen lite i paddocken. Är man på jobbet sunday får man ha funday på monday helt enkelt! Det var väldigt längesen han gjorde det, men kände igen sig direkt och taggade. Jag hade byggt två studs och sen ett språng till oxer. Började med att galoppera över bommarna på marken bara och byggde successivt upp hindrena bakifrån. I början hade han lite bråttom (faktikst!) och fick hejda sig. Men jag hade även medvetet gjort det aningen kort, i syfte att få honom lite snabbare i fötterna. Och han gjorde det jättebra! 20 minuter senare var både jag och han svettiga men nöjda och tog oss en lika lång promenad i solskenet, för att varva ner. 
 
Nu har jag varit iväg på ett par ärenden, lagat mat, ätit och ska tillbaka till stallet. Jag måste kolla Carmen, hon har varit svullen i ett ben ett par dagar. Jag hoppas på att det "bara" är något litet sår som blivit lymfangit. 
 
Vi hörs igen hörni!