"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong" -Pat Parelli

Fortsatte trimma Marillo idag. Han var fin i högervarvet, men jag kom inte riktigt åt honom i vänstervarvet. Dock ska jag äntligen åka och träna i morgon! Ska till Anneli Borgh i Källby och jag är riktigt pepp. Ska bli så kul! Förhoppningsvis ska jag även åka och kika på en ny trailer i samma veva, om den finns kvar, vill säga. Hoppas, hoppas!

Det blev inte alls som jag tänkt med 2-åringen idag. Han fattade ingenting, blev rädd, stack iväg och allt var mitt fel. Det blev bra till slut, efter omstrukturering, och han förstod grejen, men jag kände mig så misslyckad och okunnig och dum. Kändes som jag förstört hästen för all framtid. Det har jag inte, men nu ska jag börja om från noll, göra om och göra rätt! Man lär sig verkligen av sina misstag. Det viktiga är nog att utvärdera vad det var som hände, varför och vad man kunde gjort annorlunda, för att inte göra om samma sak en gång till.
1
Ulle

Kul med träning! Hoppas det gick bra! =)