Halvfart

Inte trodde väl någon att Sverige skulle komma så långt som till kvartsfinal i fotbolls-VM. Att möta England blir nog tufft, men allt kan hända. Man vet aldrig. Jag tycker att det här landslaget har visat ett bättre spel än vad tidigare landslag, med både andra spelare och förbundskapten/tränare, har gjort. Det känns som att det här laget är samspelt på ett annat sätt, och man har inte byggt hela speltaktiken runt en enda spelare, utan alla är lika viktiga. Jag tycker också att något hände i matchen mot Mexico, helt plötsligt började man spela mer offensivt och vågade mer istället för att bara bli defensiva och försvara sig. Eller ja, det är i alla fall min, högst lekmannamässiga analys av det hela (har fortfarnade inte fattat off side-regeln, haha) och vi kommer sitta bänkade idag. Heja Sverige!! 
Men här ska det ju inte handla om fotboll utan om hästar. Och mina går lite på halvfart just nu. Jag känner mig sliten och behöver semester, men jobbar tre veckor till. Det är också en fantastisk sommar men väldigt varmt att rida på dagarna, så det har blivit på kvällstid det senaste. Förutom idag, då var båda hästarna färdigmotionerade redan 10.30 och jag kände mig oerhört effektiv och nöjd med mig själv. Jag älskar ju att rida och greja i stallet och när jag väl gör det får jag energi, men när man är trött ända in i benmärgen så är det ändå svårt att komma till skott. Men idag fick Carmen jogga i ridhuset och skritta ut över stora gärdet. Imorgon blir det mer trim för hennes del. Lillen går på hack just nu, inget bra att trimma med, men det funkar för motionsridning. Han har fått någon konstig böld framför kindtänderna på höger sida, typ som det blir när man har bitit sig i kinden på samma ställe flera gånger, eller som när visdomständerna växer och man får inflammation i tandköttet. Det verkar dock inte göra ont på honom, men jag vill ändå inte ha bett i munnen innan det är kollat och han har tid på kliniken på tisdag. Men han fick i alla fall göra lite bodybalance idag efter ett konditionspass ute igår. 
Vi hörs igen hörni!