Sköna maj!

Från typ vinter till sommar på en natt eller två. Idag är tredje dagen med strålande sol och riktig sommarvärme här. I måndags satt jag på gräsklipparen i shorts och linne och fick fräknar på axlarna. Det är ju underbart, jag klagar inte. Än. Haha. 
Kristi himmelfärd stundar och så även meetinget i Borås som hålls årligen denna helg. Jag gör bara tre starter i år, Lillen går en MsvC:1 och Carmen är anmäld till LA:3 och MsvC:1. Från början var jag reserv med henne i båda klasser och tänkte att jag kanske får rida en i alla fall. Men så kom jag med i båda. Har dock inte bestämt mig för om jag ska rida bägge eller bara en. Idag trimmade vi i ridhuset och hon är ju för rolig. Trots värmen blir hon helt överambitiös och het och kan typ inte hejda sig själv. Gör allt på en gång. Så jag måste vara så meganoga med att inte gå vidare innan hon är loss och inte när hon ligger i handen och blir för "på". Och då blir hon frustrerad för det och ännu mer het. Magandning, tålamod och mjuka händer. Annars går det åt h*lv*te. 
Lillen trimmade i ridhuset i går. Och där är det typ tvärt om, jag får peppa igång honom. Medan Carmen blir för het och behöver lösgöras för att vänta på mig och blir Lillen träig och stum och behöver lösgöras för att komma igång. Vi red i genom programmet ett par gånger efter uppvärmning och lossning och det kändes riktigt bra, så idag tog vi en sväng ut. Det blev mest skritt, lite trav på hårt och tog galoppbacken upp två vändor. Så nu provar vi den förberedelsen för tävling och får utvärdera i morgon. Det kan gå hur som helst, det viktigaste är att det går framåt. 
 
Idag fyller mor min år också, så det vankas kalas senare. Det blir fint det!