Nästan hästskötare


Tränade stallprov på Liten i söndags. Stilig kille va?
Dagen igår försvann bara. Den gick så jädra fort. Var ute på ridskolan i Skålltorp och avlade hästskötarexamen, med delprov: Skriftligt prov i hästkunskap, skriftligt prov i foderkunskap, stallprov (knoppa, rykta linda på 30 min), rida, visa häst vid hand, longera, muntligt foderprov, praktiskt prov (visitera, namnge olika bett och veta dopingklassade medel med karenstid).

Det skriftliga kändes bra, stallprovet gick som en dans, även ridningen. Longeringen gick också okej, jag hade ordning på allt, spände in rätt, bytte varv säkert osv, men blev rätt grillad med frågor av examinatorn efter.

Klarade mig på alla moment utom häst vid hand. Jag hade hållit i bettringarna vid uppställning (Aja baja, farligt!). Jag tror jag var så koncentrerad på att säga allt rätt, flytta mig när examinatorn skulle titta på hästen framifrån, ställa om osv, så jag tänkte inte på det. Och eftersom det är en säkerhetsfråga kuggade jag på det. Typiskt. Så jag får göra om det delmomentet nästa gång tillfälle ges. Skönt att slippa göra om allt iallafall. Men jädrigt irriterande att en sådan liten sak skulle vara avgörande.

Nu ska jag svälja clementinen, hoppa i ridkläderna, sticka till stallet och ta ut Marillo en sväng i naturen. Sen ska mina elever få svettas och efter det blir det ett litet pass på Lilleman! Off I go!
6
borås ryttaren

fin blogg :)

Haft en bra dag?

BORÅS RYTTAREN

sv: har precis också kommit hem från en hopp träning :)

Tina - Born "Bornis" Late

Härlig blogg du har :D



Gå gärna in och var med i min tävling "Veckans Häst eller Ponny" :)

Klicka på länken för att komma till inlägget:

http://bornlate.blogg.se/2010/march/nu-ar-det-dags-igen-veckans-hast-eller-ponn.html

S O F I A -satsar till 100!

Hej !

Jag kommer vara bortrest under kommande vecka, och därför kommer det vara FRÅGESTUND på bloggen ;)



Så nu har du chansen att fråga en allroundryttare vad som helst ;D

http://sofiaelinab.blogg.se

ebba

Riktigt stilig kille! :)

Lamia

Vilken otur!