Kommunikation och flygande farbror

Det har varit en lång dag idag. Skolan bjöd på föreläsning om kommunikation med Björn Nilsson, psykolog och författare till flertalet läroböcker i ämnet (både för gymnasiet och högskolan). Jag har hört honom förut, när jag läste om grupprocesser på lärarprogrammet och han är riktigt bra. Väldigt engagerad, hängiven och framför allt otroligt kunnig och en bra föreläsare. Inte någon som bara rabblar eller maler. Fast jag kanske är partisk som tycker att psykologi som ämne är otroligt intressant. I morgon fortsätter vi med åtta timmar till, det gillas!
Passet på Marillo idag gick helt okej. Var rund och fin i traven, men blev lite för "på" i galoppen, vilket jag tacklade med övergångar och tempoväxlingar. Men när jag tyckte att han skulle samla sig lite extra blev han förbannad och gjorde någon typ av skola ovan mark, så nu har jag fått "ryggskott". Jag hoppas en natts sömn botar det.
Ska även redigera ihop lite av det som filmades häromdagen, om intresse finns (?), men nu är det godnatt. Jag hoppas ni har haft en bra dag!
5
Sara - En talanglös dressyrryttares bekännelser

Psykologi är ju superintressant!



Sv: Tack! Jag jobbade kanske inte så bra, men bedömningen var bra i alla fall. ;-)



Ja, nästa gång måste jag komma ifrån och kika! Härligt att hästen var så trevlig också!

Mia

Jaaaaaa, vill se film :D!!

Josäfin :>

Jätte snygg header :D

Johanna

Klart intresset finns :D

Rebecca

Vinn bloggsvar's inbjudan!

http://ridersjumping.blogg.se/2011/february/vinn-bloggsvars-inbjudan.html#comment



Ursäkta ifall du ej accepterar reklam kommentarer.