Jag då?


Hästen är försäkrad, bilen är försäkrad, transporten är försäkrad och hemmet är försäkrat. Men jag då? Jag jobbar dagligen med djur som väger närmare 600 kg och är helt oförsäkrad. Inte okej. Så idag har jag tagit tag i det och undersökt utbudet. Hittade Hästsäker hos Folksam, som erbjuder ersättning för tandskador, invaliditet, dödsfall och skada på häst vid tävling. Försäkringen gäller inte bara utövandet av sporten, utan även i samband med stall- och hästskötsel, samt resa till och från sådan aktivitet till det facila priset av 150 kr om året. Jag tänkte dock kombinera detta med en vanlig olycksfallsförsäkring, men jag vet inte vilken än och nu måste jag ner och fixa stallet innan jag ska åka och hämta min nya transport. Är ni försäkrade?
7
Lina

Yes box!

Anonym

Har för mig att vi har någon liknande försäkring i Folksam, och en olycksfall i salus ansvar.

Jossan

sv: WP sållade din kommentar som skräppost, såg den nu. :O (inlägget Dagens I-Landsproblem)



När du är klar med ditt pengaträd får du vääääldigt gärna skicka hit det så jag kan plantera det här till mig också ;) nu när jag hittat sadel.... Childeric :$

Mudden

Det borde finnas en helförsäkring som täcker allt! Djur, hus, lemmar, fordon, resor, konst.

Åsa

Hej Åsa,

Roligt att du hittat vår Hästsäker!

Jag tycker att du gör helt rätt i att teckna till en olycksfallsförsäkring som komplement till denna. Dessa gäller dygnet runt. Länk till vår ansökan och premieberäkning på olycksfallsförsäkring lägger jag in till dig här:

http://www.folksam.se/forsakringar/personforsakring/olycksfallsforsakringar/1.70987

Och jag skulle rekommendera dig att teckna den med utökat skydd.

Välkommen att höra av dig om du har frågor om något!

Vänlig hälsning

Åsa, Folksams webbkundtjänst

[email protected]

Matilda

Jag är! :D DUktig av dig att du tog tag i detta Åsa! Haha.

ylva

ojoj, hästmänniskor är väl i allmänhet rätt dåliga på att tänka på sig själva men visst är man väl försäkrad genom ridklubb och sådär? ;)