Höstens första snö

 
Med kaffekoppen bredvid mig och tvn som sällskap sitter jag och myser i min fåtölj, kontemplerar över snöflingorna som dalar utanför och vet inte om jag ska gilla det eller inte. Jag gillar väl egentligen inte snö i allmänhet, men det är i alla fall lite annat än regnet som envisats med att falla den senaste veckan. Jag har ledig förmiddag och tänker inte göra många knop. Månadens räkningar är betalda och jag ska ringa och boka en tid för vaccination av Tiger. Och så måste jag göra en plan för kvällens lektioner. 
 
Gårdagens pass gick helt okej. Vi travade och galopperade över bommar och travade över ett litet hinder som avslutning och det gick bra. Bättre än förra veckan, så han börjar nog fatta grejen. Han känns även mycket starkare och framåt i galoppen och det går att reglera den mer och mer.