En makalös maskin

God kväll torsdag. Veckan närmar sig sit slut och har gått i hundrafyrtio hittills. Varje dag har startat när klockan har ringt, 5.33 och efter att ha snoozat, släpat mig ur sängen och snubblat på katten (ja, varje morgon!) har jag i halvblindo laddat kaffekokaren. Sen har jag haft en liten stund med frukost i godan ro (ja, jag är old!) innan jag har åkt till stallet för att Biolighta Lillen. Förut var jag en sådan som gick upp, klädde på mig och åkte, för att kunna sova så länge som möjligt, men nu måste jag ha mat och vakna ordentligt annars går det inte väl. Muggen ser i alla fall mycket bättre ut, och om det inte är önsketänkade så ser även senan aningen bättre ut. En magisk maskin helt enkelt. Sedan har bilen gått till jobbet på ridskolan och arbete. Och efter arbete tillbaka till stallet, Biolight och lite extra tlc och så vidare för ridning av stoet som dessutom gått riktigt bra de senaste dagarna. Så här är det full rulle, som sagt. Men det är kul, jag gillar det. Och jag gillar när man är så fysiskt trött att det pirrar i hela kroppen. Nu ska jag käka hönökaka med sjukt mycket ost på och grotta ner mig i nya Hippson. Det blir fint det!