Tisdag = träning

När jag longerade Lillen över cavalettis i godan ro i måndags slog det mig; Darn, jag ska ju åka och träna i morgon! Jag brukar ju försöka få till ett lösgörande pass dagen innan träning för att optimera chanserna till att få ut så mycket som möjligt av träningen, men det här gången blev det visst inte så. Det är nog ett litet bevis på att dagarna springer iväg och att det är lite mycket just nu. Igen. Men på någon sätt gillar jag det ändå. Till historien hör även att han vilade i helgen då jag jobbade monsterhelg från fredag efermiddag till måndag morgon. Men trots detta gick träningen väldigt bra. Vi fick jobba vidare med korta, snabba, energiska steg i övergångar och tempoväxlingar och sedan med fattningar och sidvärts i galopp. Och med kommentaren: "Men Åsa, du har lärt dig fatta galopp!" Haha, tack, vad bra! Denna gången blev det istället skänkelvikning från hörnet in på diagonal till kvartslinjen och rakt fram. Och halvhalter. Halvhalter, halvhalter, halvhalter. Till sist fick jag göra bakdelsvändningar och förfina tekniken en bit där. En för ihärdig ytterhand fick hamna på huvudet och så blev det bra. Vändande hjälper: Inner tygel, vikt och ytter skänkel. Och där sitter jag och (omedvetet) drar i yttersnöret och tror att det ska bli någon slags vändning. Gör om, gör rätt! 
 
Och förresten hörni, Ridsporten hjälper har dragit in nästan 18 000 kr!! Och det är fortfarande några dagar kvar. Är det inte helt fantastiskt?!