Mental highfive och reload

Ibland överträffar jag mig själv. När en har suttit med ett problem och till slut, efter en miljard (lätt överdrivet men ändå) olika försök och lika många tankevarv runt problemet äntligen lyckas lösa det. Den känslan. Och speciellt när det handlar om områden där jag inte är någon Einstein. Det firas med ännnu en kopp kaffe innan jag åker och jobbar i stallet. 
Det här skrev jag härom dagen är jag satt och tragglade med min deklaration och till slut löste det. 
***
Idag har jag kickat igång tävingssäsongen med hästen jag har i träning hemma. Det hennes tävlingsdebut dessutom och planen var att "bara" visa henne miljön utan några som helst prestationskrav. Men vilken stjärna hon var! Hon var helt cool och uppförde sig som hon aldrig gjort annat, helt okomplicerat i alla moment. Och vet ni, det gick till och med så bra så vi faktiskt vann! Helt galet, det kunde jag aldrig tro! Så glad för att jag har förtroendet och möjlighet att få rida en så fin liten häst! 
I morgon är det Lillens tur för årsdebut. Vi drar till Vartofta och rider Div I, lag. Det ska bli roligt, det var längesen jag red i lag och Lillen har nog aldrig gjort det. Så det är dags att åka tillbaka till stallet och genrepa och packa iordning inför i morgon. Leva life, som sagt! 
 
 
1
Mamma

Himla roligt med den nya lilla!
Lycka till nu imorn med Lillen o ta det lugnt på vägen! Puss o klapp😘🐴❤️❤️