Inspirerad till tänderna

Ridlärar- och tränarfortbildningen förra måndagen var så rolig och inspirerande! Att få lyssna till en så erfaren och kompetent yrkesmänniska, som dessutom är en kvinna som har pondus och ett tydligt ställningstagande till dressyr både som sport och utbildning är väldigt uppfriskande, om ni frågar mig! 
 
Jag har ju som egenföretagare med elever och hästar ingen att bolla tankar och idéer med i vardagen och det kan jag sakna ibland. Därför är dessa fortbildningar så himla bra, där kan man stöta och blöta diverse frågor och funderingar inom yrket, även sådana utanför ridhuset, och dela med sig av tips och trix inom verksamheten Den här gången var vi tyvärr bara ca tio personer, och jag trodde nästan inte att det skulle bli av först. Jag måste säga att jag finner det rätt underligt att inte fler ridlärare från distriktets ca 70 föreningar och eller tränare i egen regi inte har har större intresse för en heldag med tema på sits och inverkan. Men det kanske är jag som är nördig bara? Jag vet inte, men dagen gav mig flera nya verktyg att ta med mig till min verksamhet och dessutom ett kvitto på att jag är uppdaterad och med i det klassiska ridsystemet. Det är inga konstigheter, jag kan lugnt fortsätta! ;)