Hästfest i Göteborg

Åh, sicken härlig fredag jag hade med Helly i Göteborg! Det är en av mina bästa årliga traditioner. Och även om jag inte riktigt är bekväm i sammanhang med många månniskor på samma plats, så är jag glad att jag fick se  Catherine Dufors och Cassidys ritt i küren live. Helt. Sjukt. Bra. Gåshud och stående ovantioner. Tänk om man kunde rida så mjukt, harmoniskt, lätt och samspelt. Wow. 
Vi gick in en snabbis på mässan också, detta hell hole, om ni frågar mig. Människor överallt, och ingen verkar uppfatta att det finns andra människor runt omkring dem. De går fram som tanks, än åt det ena hållet för att plötsligt tvärvända och byta riktning, eller helt sonika stanna mitt i allt och blockera vägen för resten som kommer bakom. En annan (jag) flyttar sig och ursäktar, hoppar från sida till sida för att inte bli nertrampad av shoppinggalna hästmänniskor och håller andan för att slippa andas in deras vinddrag. Inte konstigt man får panik. Men jag hade ett mission, prova en hjälm för att sedan beställa en på nätet. Vad händer? En observant säljare haffar mig och inser att den här tjejen (jag alltså) är ett lätt byte och presenterar en lite ovanligare design på den modellen av hjälm som jag vill prova. Satt som en smäck, jag kände mig hemma och köpte den. Så nu har jag kirrat årets tävlingshjälm också, toppen!