Resultatet

 
Ja. Debuten fick inte väntad utgång. Lillen var taggad och på tårna när vi lastade ut och passagade hela vägen ner till framridningen. Värmningen gick helt okej, blev lite stum och stark stundtals, men stundtals även riktigt fin. Inne på banan hände dock något som jag absolut inte var beredd på. Bokstäverna i form av träpiedestaler (eller vad man nu ska kalla det) var completely livsfarliga, enligt Lillen som skyggade och ville knappt gå förbi. Dessutom lyste solen in och skapade både solkatter och skuggor. Vi kom igenom programmet med nöd och näppe. Jag lade till en extra volt i galopp och en extra halt för att klappa och lugna. Enda gången han var avslappnad, vilket också gav utdelning, var i serpentinerna och på diagonalerna, alltså långt i från de hästätande bokstäverna. Så det blev allt mellan 0-7 i protokollet. Men jag hade tur som red sist innan en paus och kunde rida kvar inne på banan för att få honom att slappna av lite mer. Så vi tog jumboplatsen den här gången, det är bara att träna på, han är ju bara barnet, än finns det hopp. Även stort tack till Åse för hjälpen och peppen!
5
Anders

Tråkigt att det blev lite pannkaka av det hela. Men var ju första gången och mycket nytt runtomkring. Det kommer gå bättre nästa gång. För han kan, gäller vara få honom van med nya saker.

Svar: Ja precis. Det är tävlingsträning, någonstans måste man ju börja :)
Åsa Foglé

camilla

shit happens! Min start förra helgen gick ju inte strålande heller ;)

Svar: Ja men precis, och det är ju bara bra träning för de små barnen! Men du jag hade ännu sämre procent, haha! ;)
Åsa Foglé

Anna

Men vilken bra träning det måste ha varit. Så roligt att få vara ute och tävla. Börjar längta till att slita på mig kavajen, lilla Fröken är så fin nu :) Tänk att på en vecka så föll allt liksom på plats....Otroligt.


Svar: Ja, det var ju egentligen det det var :) Så det är bara att träna på!
Ah vad roligt, finns det ingen tävling du kan haka på då? :D
Åsa Foglé

Lotta

Bara att ta nya tag. Bokstäver, domare och publik kan vara ruskigt läskiga!!! Jag vet efter denna säsongen, som tyvärr gick helt åt fel håll. Jumboresultatet var nog på 38% om för min del...om det inte var ännu mindre

Svar: Exakt! Det är sånt man bara får träna och traggla, tills det inte är läskigt längre, och då jäklar! ;)
Åsa Foglé

Lotta

Då blir ni vassa!!

Svar: Vi får hoppas det! :)
Åsa Foglé