Svensk Ridlärare II

Efter två års heltidsstudier, ett tre dagar långt yrkesprov och fyra hundra gjorda lektionstimmar har jag äntligen fått det svart på vitt av Svenska Ridsportförbundet att jag får titulera mig Svensk Ridlärare II. Vägen dit har varit otroligt rolig och fantastiskt lärorik men också lång och slitig, och ibland känts hopplös till och med. När jag bodde i Skara så jobbade jag en kväll i veckan på Götenes ridskola, hade privatlektioner och pendlade till Nääs för att jobba i princip varenda helg utöver plugget på heltid. Jag höll dessutom igång min egen ridning och träning på Marillo och försökte samtidgt ha någon typ av socialt liv. Och jag är otroligt glad och för alla underbara vänner och hästmänniskor jag lärt känna i Skara och jag saknar dem/er, väldigt mycket. Jag saknar hela Skara väldigt mycket faktiskt. 
 
Och jag är glad att jag haft och fortfarande har möjligheten att få jobba med ambitiösa och duktiga elever som stimulerar mig i mitt arbete och min strävan efter att bli en ännu bättre pedagog där jag kan få fortsätta att dela med mig av min erfarenhet och kunskap till andra. Det är ju det jag älskar. Och det är värt alla svinkalla kvällar i olika ridhus när jag knappt känt varken tår eller fingrar, all egen träning, allt nötande och finjusterande, alla tidiga morgnar och sena kvällar med huvudet i skolböckerna. Och jag är stolt över mig själv, det är jag faktiskt! Målet med utbildningen var att bli diplomerad och det är jag nu. Jag är diplomerad! 
8
Mia

Du SKA vara jävligt stolt över dig själv! Det är en jätteprestation du gjort! Sjukt bra jobbat!!!

Svar: Tack finaste du! Även om det "bara" är ett papper med några bokstäver på så är det en enorm bekräftelse för mig.
Åsa Foglé

Anders

Grattis
Vad kul för dig. Måste kännas stort och att du växt minst ett par centimeter och ler som en sommardag.

Svar: Tack! Det gör det verkligen :)
Åsa Foglé

Lina Sällberg

Stort grattis!

Svar: Stort tack! :D
Åsa Foglé

Ywonne

ÅsaGåsa!Sträck på dig och var stolt:-))) Pappa och jag är jättestolta över dig som äntligen fått det hett åtråvärda diplomet, beviset på din kunskap och skicklighet!! Att du är en duktig pedagog har jag aldrig tvivlat på, det finns i dig kanske ett arv från mig? Jag har haft besök på jobbet av observatörer i ett projekt ang fritids och har aldrig tidigareunder mina 35 år inom barn och skolbarnsomsorg blivit sedd och lyssnad på och fått så mycket kred, uppskattning som nu vilket känns underbart. Du får tänka som jag att när självförtroendet känns lågt får du ta fram diplomet, beviset och jag får komma ihåg alla fina ord så lyfts man genast och kan jobba vidare, utvecklas och bli ÄNNU bättre:-)))) 👸🐴❤❤❤

Julia

Kul och härligt! Grattis!!!

Svar: Ja, verkligen, tack!
Åsa Foglé

Caroline

Grattis =)

Svar: Tack så mycket!
Åsa Foglé

Jenny

Har följt bloggen rätt länge och inte varit alltför bra på att kommentera - men nu är det dags :) Grattis, verkligen!

Svar: Tack så jättemycket! Och du behöver inte be om ursäkt, jag är glad att du tittar in! :)
Åsa Foglé

Anna

Så otroligt roligt! Grattis grattis grattis! Helt klart väl värd!! Njut nu!

Svar: Tack så jättemycket Anna, det ska jag verkligen!
Åsa Foglé