Finfredag

Idag var frukostgröten nästan god, det måste ju ändå räknas som progress! Om inte annat har jag märkt bara på två dagar att magen verkar gilla det också. Mycket bra.
 
 
Igår utökade jag artelleriet med ett stycke tävlingsskåp, så nu kan vi åka på meeting som en prôffs :D Köpte det via facebook, i grannkommunen, till ett pris som dessutom var som hittat. Miljövänligt och bra! Och det påminner mig om att jag ska slänga ut ett par annonser på lite möbler som står här och tar plats. 
 
 
Bägge hästarna har jobbat idag. Lillen gick på tömmen. Det var ett tag sen, men det gick riktigt bra. Joggade enligt samma princip som i ridningen, korta kvicka steg, övergångar, tempoväxlingar och lite sidvärts. Bosse körde sitt race på gräsmattan bredvid och idag var han inte alls lika läskig. Bara lite. Carmen fick en tur till skogs och sedan ett pass på banan. Jag hade inga förväntningar på något storartat då hon är megabrunstig, men hon gick riktigt bra! Men satans känslig. Och ville bara galoppera. Och vilka fattningar hon gjorde, det small bara till, bam! Haha. Mina fina hästar. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dem. 
 
Foto: Helena Bergander