Även en liten förbättring är en vinst

I söndags var jag och Lillen iväg till Ale-Jennylund för att bättra på antalet starter i ryggen, denna gången med två stycken, en i LA:4 och en i MsvC:1. Vädret bjöd på värme och föregående dagars förberedelser verkade ha gjort susen. Lillen kändes framme och fin redan från början. Första klassen kändes väldigt bra, jag hade inte alls motståndet jag kände i Borås och handbromsen var så gott som släppt, i alla fall nästan hela tiden. Och jag red bättre än sist, även om jag kan göra det ännu bättre (såklart, varför vara helt nöjd? ;)) Resultatet blev dryga 64% och endast några hundradelar utanför placering, vilket var lite retligt. Men det viktigaste är att ridkänslan var bättre! 
 
I MsvC:1 var vi dock lite trötta båda två, vilket gjorde att bjudning och samling blev lidande, vilket så klart syntes i siffrorna. Men på det stora hela är jag nöjd med min fina, duktiga häst, som kämpade på tappert. Och det är det som är det viktigaste. Vi tävlar mot oss själva och en förbättring är alltid en vinst, hur liten den än är! 
Bilderna är tagna av Helly, som även agerade caddy, tack kära du!