Mitt är mitt, inte ditt

Obs, ohästigt inlägg.
 
Jag gick av ett dygnspass i förmiddags och såg fram emot att få åka hem, sätta mig i soffan och ta igen mig en stund. Kommer ut på parkeringen och hittar både min och grannens bil med krossade rutor. Två på min, en på hans. Jävla helvete. Och jävla helvete att min plånbok låg i bilen. Inte synlig, så det är inte därför de har gått in, men nu ligger den i alla fall inte där längre. Min fina MK-plånk som jag fått av H, med alla min kort, körtkort, bensinkort och orimligt många kvitton. Inga pengar. Borta är också min skitiga dunparkas som jag har i stallet, som låg i baksätet, vad man nu vill ha den till..? I övrigt har hen/dem "bara" röjt runt i hela bilen, i handskfacket, skurit sönder lastnätet till bagaget för att rota där och det är krossat glas i hela bilen. Men de hade också lämnat blodspår, klantskallarna, som polisen tog med för analys. Hoppas de får träff. 
 
Men summa summarum: Sjukt tröttsamt, massor med jobb med att spärra kort, städa bilen, ringa föräkringsbolag, lämna in för att få nya rutor och så vidare. Och sjukt oskönt att någon rotat runt bland mina saker. Dessutom stod bilen typ 30 cm ifrån garageväggen så det är väl små snorungar som inte haft något bättre att göra. 
 
Jaja, det är ändå "bara" bilen. Det kunde varit värre. Och nu har jag fått gnälla av mig lite. Tur att jag ska åka till mina fina muldjur sen! 
 
Update: 
Igår eftermiddag ringde polisen och sa att de hade gripit en misstänkt (gissar efter träff på blodanalysen) och hade alla mina kort! Det trodde jag aldrig att det skulle hända, heja polisen!