På gärdet

 
Idag var jag och Lillen på det nyslagna gärdet nedanför anläggningen och trimmade. Jag är verkligen så tacksam och ödmjuk inför mina möjligheter att träna hästarna så varierat som jag kan. Det är inte alla förunnat med så många valmöjligheter. Jag kan vara i ridhus, ute på gummiflisbana, på gärde, i skogen eller på grusväg. Helt fantastiskt! 
Passet då? Ja, bjudningen var på sin plats kan man säga! Öronen spetsade, han var framför skänkeln och lite småsprallig utan att bli bångstyrig. Ett helt perfekt pass med både konditions- och lite teknikträning. Underbart! 
 
1
Camilla

Härligt! På förra stallet jag stod hade vi också ett gärde som vi red på när fodret var taget. Alltså jag red där hela hösten, red bara i ridhuset när det var blött och regnigt (hade ingen paddock på det stället). Underbart!

Svar: Jaa, verkligen underbart! Det är väldigt lätt att fastna i ridhuset eller på banan, men det går ju minst lika bra att trimma utanför väggar eller staket. Och busa lite däremellan! :)
Åsa Foglé