B96: Check!

Igår var jag i Vänersborg och gjorde ett andra försök att köra upp för utöktat b-kort, dvs att jag får dra tyngre släp där hela ekipaget får väga upp till 4 250 kg. Det är ju inte bara bra att ha, jag måste ha det för att få dra nya transporten med bilen. Och jag klarade det den här gången, trots att jag var väldigt nervös. Inte nervös för själva körningen, jag vet ju att jag kan, utan för att misslyckas på grund av att jag var nervös igen. Lite av ett momnt 22. Vad är hönan och vad är ägget? Jag tror dock att det var en bra grej att inte köra i hemstaden, för den nya miljön gjortde så att jag automatiskt tog lite lite lugnare än vanligt. Jag har ju annars benägenhet att blir för forcerad när jag blir lite stressad. Förra uppkörningen fick jag ju höra att jag hade för bråttom stundtals och att jag backade "runt hela området" när jag inte följde kanten exakt när jag skulle backa runt gathörn. Igår fick jag göra två backningar bara för att jag var för nära kanten första gången. Fick förklara varför jag var det, jag hade ju övat nu att inte "backa över hela området". Det var en annan provförrättare den här gången nämligen. ch för honom fick Men nu har jag det äntligen, nästa vända blir det ett BE-kort! 
 
Idag har jag gått av ett dygnspass och ska vidare till stallet, ha två elever och rida lite själv också. En fin lördag helt enkelt! 
 
Ps. Gamla hästtransporten är fortfarande till salu om någon är sugen!