Vetcheck: Check!

Klockan åtta i morse befann jag mig i Landvetter för att få en vetcheck på Lillen. Overkligt tidigt, men värt. Igår hittade jag dessutom en bula på framsidan av Lillens högra bakben. Hypokondrikern i mig fick panik. Senskada och vila i ett år analyserade jag. Kanske amputation. Sedan kände jag att det varken var varmt eller ont, vilket lugnade mig lite. Det visade sig vara en liten sträckning på senskidan och ingen fara. Ultraljudat och bekräftat. Tack du högre makt. 
Lillen fick beröm för att vara i god form, och ingen anmärkan på benen i övrigt. Jag fick lite tips på ridning och hovslgaren beröm för skoning. Någon spänd i länden bakom sadeln, men det är inget som inte lite träning, stretch och kanske någon laser- och djupvågsbehandling av Vivi inte löser. Så det är bara att jobba på!
Det är alltid en lättnad att åka ifrån klinik med en häst som mår bra och är fräsch för fortsatt träning. Nu vet jag att han inte har ont någonstans och slipper oroa mig för det när det tar emot. MsvB, nu kör vi!
 
1
Mamma

Härligt Åsa! Det är ju bevis på att din skötsel o omsorg av Lillen är av toppklass😂❤️🐴

Svar: 🙏🏼😘
Åsa Foglé