#carrotonastick

 Ni vet hur jag och Lillen har haft och har lite problem med spänning och framåtbjudning på tävlingsbanan? Han kan gå som en klocka hemma, på träning och på framridningen, men så knyter det sig på banan. Jag skyller allt på mig och på min vilja att det ska gå bra. Mentala spänningar blir fysiska spänningar som går rakt ner till Lillen som undrar varför jag blir så konstig och så blir han spänd och går in i sig själv. Och detta har jag flera gånger ventilerat och diskuterat med stallkompisar och flera gånger har det gamla Bamse-knepet "morot på pinne" kommit upp, så nu var jag helt enkelt tvungen att prova!
Så efter ett pass i ridhuset kom en av stallkompisarna ner med en morot som hon knöt fast på körpisken. Och Lillen var helt med på noterna och marscherade lätt och intresserat efter, haha! Sen fick jag för mig att ta den en nivå till och tog av tränset och provade utan. Stallkompisen filmade och jag lade upp det på min instagram som en rolig grej. Det delades av ett holländskt företag både på instagram och facebook och bara över natten hade över 10 000 personer sett det. I skrivandets stund är det upp i 453 514 gånger! Nästan en halv miljon gånger, det är helt ogreppbart! Det är ju helt sjukt hur fort man kan nå så många människor. Det var aldrig min tanke, jag hade aldrig kunnat tänka mig att det skulle bli så stort! Och responsen har varit enorm, och de flesta har förstått att det (såklart) är på skoj och tipsat vänner med samma problem, haha!
Men jag hoppas jag har inspirerat fler till att leka och ha roligt med sina hästar emellanåt. Det är så lätt att bli überseriös och bara nöta svårgheter och med det tappa glädjen i det hela. Och det vill vi ju inte ☺️
 
Artikel i Hippson
Artikel i Ridsport
1
Ywonne

Åsa! Du är bara BÄST!! 🐴❤️