Out and about

Med handen på hjärtat tycker jag egentligen inte så mycket om att rida ut. Jag gillar mer att sitta och trimma på banan eller i ridhuset. Men med det inte sagt att jag inte rider ut eller ute, hästarna behöver både den mentala och fysiska variationen med annat underlag och miljö. Så igår fick båda hästarna varsin runda i naturen och om man bortser från flugor och blinningar var det riktigt härligt.
Vi passade på att göra lite road work på den nylagda asfalten och faktiskt så visade de bilar jag mötte och blev omkörd av stor hänsyn, för en gångs skull, det tackar jag för! En till och med stannade helt och väntade tills vi gått förbi. Ett undantag var en liten tant i en lika liten bil som nog inte ens såg oss. Hon körde förvisso inte så fort över huvud taget, men blicken var fast koncentrerad på vägen framför henne.
Båda hästarna var också väldigt modiga när de stötte på potentiella livsfaror (grushögar och soptunnor och sådant ni vet) men Carmen får guldstjärnan den här gången för att hon inte hoppade ur sitt eget skinn när fyra kalvar i en hage  bredvid vägen kom travandes emot oss och ville säga hej. Tungan rätt i munnen, mjuka händer och en liten bön att det inte skulle komma en bil samtidigt som vi tog oss förbi de små gulliga bestarna och Carmen började andas igen när vi svängde in på grusvägen mot stallet 😁
Idag: Lösgörande pass på banan, det blir fint!