Två veckor senare

Hej måndag! Efter ett par veckor som varit mer hästiga än vanligt så är jag tillbaka. Tiden har inte riktigt räckt till allt och för att sammanfatta så är det ungefär detta som hänt:
 
Jag har fått förtroendet att rida en av de inackorderade hästarna i stallet, ett 8-årigt sto e.Skovens Rafael-Come Back II, då ägaren skadat en hand. Så jag och hon har lärt känna varandra lite bättre och fått hjälp av ägarens (och numera även min, hoppas jag) tränare både måndag och fredag förra veckan. Jag känner mig så priviligierad som har möjligheten att få rida så fina hästar och få så bra hjälp! 
 
Annat hästigt som hänt är att jag har tagit över Carmen helt och äger henne ensam nu. Hon går verkligen från klarhet till klarhet och jag är nyfiken på hur långt vi kan komma. 
 
Programträning igår. Alltid nyttigt att träna program och även om jag var trött och smått okoncentrerad så gjorde hästarna ett bra jobb. VI fick positiv feedback på utvecklingen sedan sist men även såklart läxa att jobba på. 
 
Jag och Lisa har börjat planera vårens Ridsporten hjälper, så håll utkik, det verkar bli ett litet annorlunda upplägg denna gång, men minst lika bra!
 
Nu ska jag åka och ha träningar, vi hörs igen, rid fint!